fredag den 29. maj 2015

Start på første salen, med et par misser...

I morges, da jeg kom til grunden, var element håndværkerne allerede i gang med at sætte elementer på første salen. Det var lidt svært at kommunikere med dem, da de talte polsk.

Nu begynder det at ligne noget. Stilladset omkring huset giver nu god mening, Det store hul ned til hallen, har nu et fint stillads midt i. Der var en chauffør med en stor kran på plads til at flytte overliggerene på plads over vinduerne på første sal.

Tanja og jeg havde diskuteret vinduernes størrelse i stueetagen. Tanja synes at hullerne i væggen så lidt for kvadratiske ud i forhold til den aftalte størrelse. Jeg mente at det blev rettet med noget skum når de blev monteret! Vinduer vi har valgt er af Dannebrogs typen, altså et noget mere rektangulær end kvadratisk udtryk. Efter at havde taget et par billeder, ringe jeg til vores bygningskonstruktør hos HC, Martin Jeppesen, som også lige var blevet klar over problemet. Satans... Jeg måtte give hende ret :)

Det viser sig at de elementbyggere som arbejder for HC havde sat overliggeren på alle vinduerne i stueetagen 20 cm for lavt! Så nu er de igang med at flytte alle overliggere op, der er vist nogen som skal arbejde lidt over i weekenden.

Fejl kan ske, I min bog, er det evnen til at løse fejlen som er vigtigst.
Godkendt tegning af vinduerne.



Huset skyder i vejret - lige et glimt af kranen til overliggerne. 

Porebetonen til rum inddelingen ligger klar. 

Her er hullet til hallen dækket med et stillads nedefra. 


Her er det Rebeccas værelse der tager form. 

Noahs værelse. 

Kæmpe hul i soveværelset! Det er vidst her at rør til luftudskiftningen kommer ned til stuenetagen? 

Et par af de ikke-rektangulære vindueshuller.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar